Skip Ribbon Commands
Skip to main content
SharePoint
A Bridge Towards Knowledge
Skip Navigation Links Home : Details
             
Name : Dr.Majdi Adheisat

Academic Rank: Assistant Professor

Administrative Position : Faculty Academic Member

Office 6321       Ext No 6321

Email : majdi.aldheisat@uop.edu.jo

Specialization: Early Childhood Education - Kindergartens

Graduate Of: UNIVERSITI SAINS MALAYSIA (USM)

Download CV

Qualification

    Qualification

    University

    Country

    Year

    Diploma
    Mutah University
    Jordan
    1996
    Bachelor
    University of Poona
    India
    1991
    Masters
    UNIVERSITI SAINS MALAYSIA (USM)
    Malaysia
    2009
    Ph.D
    UNIVERSITI SAINS MALAYSIA (USM)
    Malaysia
    2014



  • Journal Paper





      Ali Al-Elaimat, Majdi Adheisat & Hesham Alomyan, " The relationship between parenting styles and emotional intelligence of kindergarten children " , "Early Child Development and Care",Vol.Volume 190, 2020 - Issue 4,No., Early Child Development and Care, United Kingdom, 03/11/2020 Abstract:
      The relationship between parenting styles and emotional intelligence of kindergarten children ABSTRACT This study aimed at investigating the relationship between the parenting styles and emotional intelligence of a sample of kindergarten children in Zarqa II Governorate, Jordan. To achieve this objective, two measures were utilized, namely, the emotional intelligence scale of the kindergarten children and the parenting styles scale on a sample of 100 kindergarten children, 47 of whom were male and 53 were female. The results revealed that the prevalent parenting styles were the democratic, authoritative, and permissive styles respectively. Further, the results showed a statistically significant positive relation between the democratic parenting style and emotional intelligence in all its domains, and showed a statistically significant negative relationship between the authoritative and permissive styles and emotional intelligence. Furthermore, the results revealed a lack of statistical differences in all areas due to the impact of gender in emotional intelligence. The study recommended that parents should pay more attention to the most appropriate parenting styles with their children. أنماط التنشئة الوالدية وعلاقتها بالذكاء العاطفي لأطفال الروضة ملخص الدراسة: هدفت الدراسة الى الكشف عن العلاقة بين نمط التنشئة الوالدية والذكاء العاطفي لدى عينة من أطفال الروضة في محافظة الزرقاء. ولتحقيق هدف الدراسة تم تطبيق مقياس الذكاء العاطفي لطفل الروضة، ومقياس أنماط التنشئة الوالدية على عينة مكونة من (100) طفل من أطفال الروضة وأمهاتهم منهم (47) طفلا من الذكور، و(53) طفلا من الإناث، وكشفت نتائج الدراسة عن أن النمط الديمقراطي جاء في المرتبة الأولى، تلاه في المرتبة الثانية النمط التسلطي، بينما جاء النمط التسيبي في المرتبة الثالثة، وكشفت النتائج عن وجود علاقة ايجابية دالة إحصائيا بين النمط الديمقراطي من جهة والذكاء الانفعالي بجميع مجالاته، ووجود علاقة سلبية دالة إحصائيا بين النمط التسلطي والتسيبي مع الذكاء الانفعالي ككل، وأخيراً فقد كشفت نتائج الدراسة عن عدم وجود فروق إحصائية تعزى لأثر الجنس في الذكاء الانفعالي في جميع المجالات، وأوصت الدراسة بضرورة أن يتم الاهتمام بنوعية نمط التنشئة الوالدية المتبع مع الأطفال، وتوعية الآباء والامهات بالأنماط التربوية الصحيحة في تنشئة الابناء. Download




      د. رضا المواضية / د. مجدي الدهيسات, " Self-efficacy Level and its Relationship with the Quality of Life among University Students " , "مجلة جامعة النجاح",Vol.9/35,No., جامعة النجاح, فلسطين, 09/01/2021




      مجدي عبدلله أحمد الدهيسات, محمد إبراهيم القطاوي, & نسرين غازي أبو صفية., " درجة ممارسة أنشطة التعليم الممتع لدى طالبات التدريب الميداني في الجامعات الأردنية الخاصة " , "(MIJEPS) مجلة جامعة المدينة العالمية للعلوم التربوية والنفسية",Vol.No.4,No., (MIJEPS) مجلة جامعة المدينة العالمية للعلوم التربوية والنفسية, ماليزيا, 01/23/2022 Abstract:
      هدفت الدراسة إلى التعرف إلى درجة ممارسة أنشطة التعليم الممتع لدى طالبات التدريب الميداني في الجامعات الأردنية الخاصة في ضوء متغيرات التخصص المستوى الأكاديمي، والتخصص، والمعدل التراكمي. استخدم المنهج الوصفي التحليلي، وطُبِّقتْ الدراسة على عينة تكونت من (80) طالبة من الطالبات الملتحقات ببرنامج ا




      Majdi Adheisat, " The Role of Field Training in Developing Art of Teaching in Students Majoring in Early Childhood at Jordanian Universities " , "International Journal of Early Childhood Special Education",Vol. 1(14),No., International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE), Turkey, 01/01/2022 Abstract:
      The study aimed to identify the role field training plays in developing the art of teaching in students majoring in early childhood at Jordanian universities. The study adopted the descriptive analytical method in which a questionnaire comprising (36) items was used. The items were distributed into




      Majdi Adheisat, " Family Educational Role in Developing Social Skills in Kindergarten Children of Jordan " , "Journal of Positive School Psychology",Vol.6 (5),No., Journal of Positive School Psychology, Turkey, 05/30/2022 Abstract:
      The study aims to identify educational role of the family in developing social skills in kindergarten children of Jordan in light of the following variables: child’s mother age, academic qualification, and number of children in the family, using the descriptive analytical approach. To achieve its o
  • Event Calendar
    <March 2023>
    SunMonTueWedThuFriSat
    1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031