تخطي أوامر الشريط
التخطي إلى المحتوى الأساسي
SharePoint
جسرٌ نحو المعرفة
Skip Navigation Links الرئيسية : التفاصيل
             
الإسم : محمد الحمد

الرتبة العلمية: أستاذ مساعد

المسمى الوظيفي: عضو هيئة تدريسية

المكتب 6211       الرقم الفرعي 6211

بريد الكتروني: malhamad@uop.edu.jo

التخصص: دراسات الترجمة

جامعة التخرج: جامعة إدنبره

المؤهل العلمي

    المؤهل العلمي

    الجامعة

    البلد

    سنة الحصول على المؤهل

    الدكتوراه
    جامعة إدنبره
    المملكه المتحدة
    2001
    الدكتوراه
    جامعة إدنبره
    المملكه المتحدة
    2001



  • Journal Paper





      Mohammad Qasem Al-Hamad, Hisham Othman Mbaidin, et al, " Investigating Students' Behavioral Intention to Use Mobile Learning in Higher Education in UAE During Coronavirus-19 Pandemic " , "International Journal of Data and Network Science ",Vol.5,No., Growing Science, Canada, 06/01/2021 :الملخص
      The study explores the impacts of fear emotions on technology adoption by teachers and students during the COVID-19 pandemic. Mobile learning (ML) has been considered an educational, social platform in private and public higher education institutes. Since several fears are connected with COVID-19, t




      Mohammad Al-Hamad, Khaled Al-Qawasmi, and Ahmad Qasim, " Factors Affecting the Adoption of Google Translation in Higher Education through an Extended Technology Acceptance Model (TAM): Jordan as a Case Study " , "ICIC Express Letters",Vol.15,No., Tokai University, Kumamoto Campus , Japan, 11/01/2021 :الملخص
      The main aim of this paper is to shed light on the role of Google Translate (hereafter GT) in translation profession and studies, Jordan as a case study. GT is turning out to be immensely useful and dramatically impactful. A very good number of scholars, teachers, and students around the globe depen
  • التقويم
    <حزيران 2023>
    السبتالأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعة
    12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930