Skip Ribbon Commands
Skip to main content
SharePoint
A Bridge Towards Knowledge
Skip Navigation Links Home : Details
             
Name : Muneer Ajaj

Academic Rank: Assistant Professor

Administrative Position : Faculty Academic Member

Office 6127       Ext No 6127

Email : majaj@uop.edu.jo

Specialization: Curriculum & Instruction

Graduate Of: Yarmouk

Download CV

Qualification

    Qualification

    University

    Country

    Year

    Ph.D
    Yarmouk
    Jordan
    2013

جامعة الزيتونة /محاضر غير متفرغ 2013-2014



  • Book





      محمد بني مفرج - منير عجاج, " الرخصة الدولية لإعداد وتدريب المعلمين " , "الرخصة الدولية لإعداد وتدريب المعلمين",Vol.1,No., دار زمزم, الأردن - عمان, 12/26/2021


  • Journal Paper





      Prof. Mahmoud Alsalkhi , Dr. munir Ajaj, " " Teaching Skills Level of Female Student Teachers at The University of Petra and its relation to the GPA " " , "Society for Science and Education",Vol.United Kingdom,No., Society for Science and Education, kanada, 03/25/2018 Abstract:
      هدفت الدراسة التعرّف إلى درجة ممارسة مهارات التفكير العلمي لدى الطالبات المعلّمات في عمّان من وجهة نظر المعلّمات المتعاونات، وتم استخدام المنهج الوصفي، والاستبانة أداة للدراسة، واختيار (45) طالبة تخصص معلم صف في الفصل الدراسي الأول 2019/2020 بطريقة قصدية في المدارس التابعة لإدارة التعليم الخاص عيّنة




      muneer ajaj, " Beliefs of female student-teachers at Petra University in Jordan regarding children’s literature role in developing language skills of first primary classes " , "Journal of Language and Linguistic Studies",Vol.18,No., Journal of Language and Linguistic Studies, Turkey, 12/30/2021 Abstract:
      The study aimed to identify the beliefs of female student-teachers regarding children’s literature and its importance in developing language skills of first primary classes at Petra University of Jordan in light of specialization and academic year variables. The study sample comprised (64) female st


  • Conference paper





      د. منير عجاج, " أثر المنحى التواصلي في تحسين بعض مهارات التحدث لدى طلبة الصف الثامن الأساسي " , "المؤتمر الدولي التربية تحديات وآفاق مستقبلية - جامعة اليرموك",Vol.jordan,No., جامعة اليرموك, irbed -jordan, 04/25/2017 Abstract:
      الملخص: هدفت هذه الدراسة الكشف عن أثر المنحى التواصلي في تحسين بعض مهارات التحدث لدى طلبة الصف الثامن الأساسي في الأردن. حيث تكون أفراد الدراسة من (134) طالبًا وطالبةً من طلبة الصف الثامن الأساسي يتوزعون على أربع شعب، ويدرسون في مدرستين تابعتين لمديرية التربية والتعليم لمنطقة عمان الأولى للفصل الأول من العام الدراسي 2011/2012، اختيروا بطريقة قصدية؛ وتم اختيار أربع شعب من المدرستين بطريقة عشوائية، وقسموا إلى مجموعتين: ضابطة، وتجريبية (ذكور)، ومجموعتين: ضابطة، وتجريبية (إناث)، وبواقع شعبتين في كل مدرسة. حيث بلغ عدد أفراد المجموعة التجريبية (66) طالبًا/طالبة، منهم (32) ذكور و (34) إناث، أما المجموعة الضابطة فقد بلغ عدد الطلبة (68) طالبًا/طالبة، منهم (31) ذكور و (37) إناث. طبقت الدراسة على طلبة المجموعتين التجريبيتين بواقع (45) يومًا من الفصل الدراسي الأول 2011/2012، حيث درست المجموعتان التجريبيتان بطريقة المنحى التواصلي، بينما درست المجموعتان الضابطتان بالطريقة الاعتيادية ضمن الحصص المقررة. وبعد انتهاء مدة التطبيق، أظهرت نتائج الدراسة الآتي: وجود فروق بين المتوسطات الحسابية لأداء طلبة الصف الثامن الأساسي- أفراد الدراسة- على جميع مهارات اختبار التحدث ككل تعزى لمتغير طريقة التدريس المستخدمة لصالح أداء طلبة المجموعة التجريبية الذين درسوا موضوعات مهارة التحدث باستخدام المنحى التواصلي. وجود فروق بين المتوسطات الحسابية لأداء طلبة الصف الثامن الأساسي- أفراد الدراسة- على جميع مهارات اختبار التحدث ككل تعزى لمتغير طريقة التدريس المستخدمة لصالح أداء طلبة المجموعة التجريبية )الإناث) اللواتي دَرسْنَ موضوعات مهارة التحدث باستخدام المنحى التواصلي. الكلمات المفتاحية: المنحى التواصلي، مهارة التحدث. The Effect of Communicative Approach on Improving Eight graders’ conversational Skills. The purpose of the study was to determine the effectiveness of the method of teaching based on the communicative approach in improving some speaking skills of the eight grade student in Jordan. The participants of the study were 134 eight grade students (males and female) forming four sections in two schools that belong to Amman first directorate of education during the academic year 2011/2012. which were chosen purposefully; four sections were chosen randomly and divided into two groups: controlled and experimental (two sections for males and two sections to females). The experimental group consisted (66) of students (32 males and 34 females), where as the control group consisted of (68) students (31 males and 37 females). The experimental group was taught using the communicative approach for 45 days during the first semester of the academic year 2011/2012, while the control group was taught using the current method through the assigned school sessions. The results of the study showed differences among the mean scores of the eight grade students performance for all the skills of the speaking test due to the method of teaching in favour of the experimental group males and femals who were taught the speaking subjects with the communicative approach.The results also showed differences among the mean scores of the eight grade students' performance for all the skills of the speaking test due to the method of teaching in favour of the experimental group, females who were taught the speaking subjects with the communicative approach. Key Words: Communicative approach, the speaking skills Download
  • Event Calendar
    <March 2023>
    SunMonTueWedThuFriSat
    1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031